maandag 15 februari 2010

Vanalles tegelijk

ASCHWIN:

Alles viel samen gisteren: carnaval, Valentijnsdag, een verjaardag, sneeuwpret én een lange duurloop op het programma. Dus er moest een beetje geschipperd worden in het hele dagprogramma. 's Middags zouden we naar het verjaardagsfeestje gaan in Waalre, dus in de ochtend moest de training worden ingepland.
Maar... het bezoek dat we de avond ervoor hadden gehad (waardoor ik íets te laat in bed lag om de volgende morgen fris vroeg op te staan) en de flink besneeuwde paden en wegen (ik zit natuurlijk niet te wachten op kneuzingen en/of breuken door een glijpartij), zorgden voor een alternatieve training: ik heb gisteren eens uitgeprobeerd of er op die loopband ook een langere duurloop gelopen kon worden. Natuurlijk kun je er op lopen zo lang als je wilt, maar hou je dat ook geestelijk vol? Dat was de vraag.

Met twee drinkbidons, een flinke handdoek en in zomer-tenue ging ik 'op pad' op de paar vierkante meter in ons sporthonkje. De kinderen zorgden als volleerde DJ's voor het regelmatig wisselen van de cd's.
En ik ben er achter gekomen dat óók de wat langere duurlopen goed te lopen zijn op zo'n band. De gedachten gaan de vrije loop, je komt in een heerlijk constant ritme en de tijd vliegt voorbij. Het is dat ik na 1 uur en 20 minuten moest stoppen (we moesten immers nog in de sneeuw naar Waalre), maar anders had ik mijn complete duurloop kunnen volbrengen (gepland stond een loop van 2 uur) op de loopband.

Vandaag is het tijd voor het Siedurps Carnaval: meelopen in de stoet en daarna de after-party...

Aangezien ik morgen nog een dagje vrij heb, zal ik vanwege de incomplete duurloop van afgelopen zondag alsnog een training van meer dan 25 km inplannen.

Eén gevaar dat nog roet in het eten kan gooien: de after-party in ons dorpscafé vanavond...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten