zaterdag 6 februari 2010

Kleine wereld

ASCHWIN:

Ook al is de wereld vandaag door de mist maar een paar honderd meter groot, ik heb toch een lange duurloop van 25 km gelopen.
Ik had me voor deze training met de auto laten afzetten bij de Braakman. Daar vertrok ik voor mijn loop van uiteindelijk 2 uur en 10 minuten. Met een gemiddelde hartslag van 141 bpm liep ik richting Phillipine, door de polders naar Zandstraat en Sas van Gent, om vervolgens het kanaal van Gent naar Terneuzen via de brug over te steken en de kanaaldijk te volgen tot aan Zelzate. Vandaar door de polders terug naar Zuiddorpe. Het ging eigenlijk wel goed. Het laatste half uurtje voelde ik echter wel de ontspanning in de benen plek maken voor wat stijfheid, waardoor het iets minder soepel ging. Maar goed, dat mag ook wel na zo'n afstand.

Als je zo door de mist over de polderwegen loopt, geeft dat toch wel een apart gevoel. Het is muisstil, grijs en je ziet nergens het einde van de weg of van de polder zelf. Je krijgt dan bijna het gevoel alleen op de wereld te zijn.

Maar als je zo een paar uur in je eentje loopt en zonder verder afleidingen enkel met het lopen zelf bezig bent, je lichaam, wat je voelt, de informatie op de Polar en de route richting Zuiddorpe, dan geeft dat ondanks de flinke inspanning die je levert toch ook een heerlijke gevoel van rust.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten