donderdag 25 februari 2010

Twitter post

ASCHWIN:

Sinds een paar weken ben ik ook eens gaan rondneuzen op Twitter. Puur uit nieuwsgierigheid. Want eigenlijk snap ik nog steeds niet goed wat nu de charme van dit hippe medium is. Eerlijk gezegd word ik horendol van al die dagelijkse berichtjes. Maar ik wil het toch eens een tijdje aankijken; misschien kom ik er dan achter waarom er zo velen zó enthousiast zijn over deze manier van communiceren.

Vooral de landelijke politici slaan helemaal door. Zelfs als je weet dat ze in een vergadering zitten, zie je nóg Twitterberichtjes verschijnen. Misschien ouderwets van me, maar ik denk dan: 'Let toch eens op! Je bent aan het werk.'

Maar wat wél leuk is aan Twitter, zijn de berichten van de sportmensen die ik volg. Natuurlijk zijn de Olympiërs heel actief in het plaatsen van berichten (met Chad Hedrick als de absolute kampioen; wat mij betreft heeft ie Twitter-goud verdient tijdens deze Winterspelen). Dagelijks houden ze de wereld op de hoogte via dit medium over het wel en wee in en rondom het Olympisch Dorp, hun eigen prestaties en die van collega-sporters. Maar goed, de Winterspelen zijn ook alweer bijna afgelopen...

Eén lichtpuntje aan mijn Twitter-horizon is het feit dat het wielerseizoen weer begint in Europa. Want ook binnen het wielerpeloton wordt er naar hartelust getwittert (met daar de absolute nr. 1 Lance Armstrong: elke dag zo'n 10 nieuwe berichten...).
Maar ook van Hollandse bodem verschijnt er af en toe een bericht. Lars Boom bijvoorbeeld. Zo één keer per week post hij een foto (met miniem commentaar) op internet. Vandaag wel een leuke, die ik jullie bij deze wil laten zien. Hij is trots en tevreden over zijn nieuwe fiets voor het seizoen 2010. Hij vestigt ook nog even de aandacht op de nieuwe bandjes van Vittoria die ze dit jaar gaan gebruiken (en die op de foto te zien zijn).

1 opmerking:

  1. zoals ze bij ons zeggen: een schoon masjien (hetzelfde kan in mijn opinie niet van twitter gezegd worden ...)

    BeantwoordenVerwijderen